HOGYAN

Jelölés - az első lépés a GREEN BRAND-é válás útján

Piackutatás:

 

Az IPSOS nemzetközi piackutató céggel együttműködve több mint 60 kategóriában vizsgáljuk a potenciális cégeket, amelyek valóban “zöld márkákká” válhatnak.

 

 

Érdekképviseletek, szakmai és civil szervezetek:

 

Sok kis és közepes vállalkozás kötelezte el magát az ökológiai gondolkodás mellett, és ültette át ezt hétköznapi üzleti működésébe. Azonban a márka menedzsmentre rendelkezésre álló kevés erőforrásuk miatt a vásárlók kevésbé ismerik ezeket a cégeket. Ezért különösen értékes a civil szervezetek vagy érdekképviseletek részvétele a jelölési folyamatban.

 
 

Médiapartnerek:

Saját eljárásaik révén a médiapartnereink maguk jelölhetnek márkákat.

 
 

Zsűri:

 

A zsűri tagok maguk is jelölhetnek lehetséges zöld vállalkozásokat, termékeket, szolgáltatlásokat, szervezeteket és személyiségeket.

Ez is elősegíti, hogy – a GREEN BRANDS filozófiájának valóban megfelelő – kis és közepes vállalkozások is a nagy cégekkel azonos esélyekkel kerülhessenek be a jelölt vállalatok közé. 

 

 

GREEN BRANDS:

 

A kitüntetett márkák mindenkinél jobban értik, miért éri meg minősített GREEN BRANDS-é válni, ezért ezek a cégek is sok más vállalatot jelölnek.

Értékelés – a minősítési folyamat szíve

A GREEN BRANDS minősítésre jelölt cégeket először az értékelési folyamatban való részvételre invitáljuk. Kérjük vegyék figyelembe a folyamat Kizárási feltételeit.

 

 

Ha a vállalat a részvétel mellett dönt, először egy kérdőív sorozatot kap, amelyet a bécsi fenntarthatósági kutatóintézettel, a SERI-vel és a szintén osztrák környezetvédelmi és tanácsadó céggel, az ALLPLAN-nal együtt fejlesztettünk ki. A kérdőív kitöltése után felmerülhetnek további kérdések egyeztetés és pontosítás céljából, továbbá véletlenszerű helyszíni ellenőrzések is előfordulhatnak. 

 

 Minden résztvevő megkapja a saját egyedi kiértékelési adatait. 

Zsűri – a végső döntéshozó

A GREEN BRANDS INDEX-en megfelelő pontszámot elérő termékek, vagy cégek dokumentációja a zsűri elé kerül. A zsűri döntésén múlik, hogy egy cég megkapja-e a GREEN BRAND minősítést. Ez azt jelenti, hogy a zsűri akkor is dönthet negatívan, ha a vállalat egyébként elérte a szükséges pontszámot. Ugyanígy, a zsűri döntése alapján a pontszámot csak megközelítő vállalat is kaphat minősítést. Mindkét esetben a cég általános megítélése, aktuális projektjei és fejlesztései billenthetik át a mérleg nyelvét. 

A zsűri tagjairól és a folyamatról is bővebb információt találhat a “HOL” szekcióban.