RÓLUNK

A GREEN BRANDS egy független, nemzetközi minősítő szervezet, mely veitsbronni ( Németország, Nürnberg közelében) székhellyel valamint hamburgi, bécsi, bázeli, prágai és budapesti irodákkal rendelkezik. 


A GREEN BRANDS, együttműködésben a környezet- és klímavédelem, a fenntarthatóság és a piackutatás területén tevékenykedő, szintén 
független és elismert nemzetközi intézményekkel ökológiailag fenntartható márkákat minősít, és GREEN BRANDS-védjegyet adományoz nekik.

 

A díj a mindennapi élet “zöld” márkáit tűnteti ki, amelyek reagálnak a fogyasztók fenntarthatósággal, a környezetvédelemmel és az egészséges életmóddal kapcsolatos egyre növekvő tudatosságára. 

 

A GREEN BRANDS ez által egyedülálló módon értékeli a márkák klímavédelem, fenntarthatóság és ökológiai felelősségvállalás iránti elkötelezettségét.

Alapító

Norbert R. Lux - Ügyvezető

 

Norbert Lux sikeres nemzetközi márka-marketing karrierjére és környezet-tudatos nevelésére alapozva alapította meg a GREEN BRANDS szervezetet. 


Lux 1956-ban, félig osztrákként született Nürnbergben, és természetkedvelő osztrák szülők gyermekeként nevelkedett. A szülei által belécsepegtetett értékek – az organikus élelmiszerek fontossága, előállításuk tisztelete – alapján életét a fenntarthatóságnak és a természeti környezetünk védelmének szentelte.

 

Sok, a világ “túloldalán” töltött kaland után Lux lett az egyik első  Ausztrália, Új Zéland, Hawaii és más egzotikus úticélokról szóló könyv szerzője. A természet szépségének globális szintű megtapasztalása meghatározó szerepet játszott későbbi életében. A hobbija vált a szakmájává, amikor utazásokat kezdett szervezni Ausztriában, Németországban, Ausztráliában és a déli tengerekre.
Azonban miközben 4 gyermekével a gyönyörű frank vidéken élt, drámaian megváltoztak az éghajlattal és a környezetvédelemmel kapcsolatos kilátások – amit Norbert édesapja már 1970-ben megjósolt – és ő is erre fókuszálta figyelmét. Egy krízis egyben mindíg lehetőség is új kihívásokat találni!

 


Így a globális turizmus visszaesése után (9/11, SARS vírus és a 2003-as iraki háború) Lux szakmát váltott, és a márkamarketinggel foglalkozó nemzetközi szervezetnél, a Superbrands-nél helyezkedett el, ahol a legjobb német és osztrák márkák megtalálásáért és kitüntetéséért volt felelős.

 

 

Végül 2007-ben Lux márka marketing tapasztalata és öko-filozófiai háttere egyesült a GREEN BRANDS megalapításában. De ez számos következménnyel járt. Nem csak jó barátai (elsősorban és leginkább Charlotte Wehrfritz Erlangenből és Kelly Newton-Wordsworth, ausztrál énekes, zeneszerző, környezetvédelmi aktivista és biodinamikus farmer) és kollégái, de a Superbrands által kitüntetett cégek képviselői is figyelmeztették Lux-ot, hogy ne csak a legnagyobb és legjobb cégeket promótálja ezen a területen, hanem bármely céget, legyen az kicsi, vagy nagy, amely komolyan veszi a fenntarthatóságot és a környezet védelmét

(“Dieser Weg wird kein leichter sein…“ Xavier Naidoo)

 

Az első GREEN BRANDS értékelési folyamat 2011 márciusában Ausztriában zajlott. Több, mint 4 évig tartott, amíg – számtalan interjút, kutatást és megfelelőségi meghallgatást követően – eljutottunk erre a pontra.

 

Egy dolog az első pillanattól fogva világos volt: csak összetett szaktudással és bátor döntésekkel hozhatunk létre egy elfogadott és transzparens értékelési folyamatot. Olyat, amely fennmarad, és amely fényévnyi távolságot tart a hírhedt “green washing” kampányoktól, amelyekből mindannyiunknak elegünk van.

 

Végül, de nem utolsósorban, az egész nem jöhetett volna létre osztrák partnereink támogatása nélkül – végül is nem véletlenül – inkább annak bizonyítékául, hogy a kis Osztrák Köztársaság is nagy dolgokat érhet el! ALLPLAN/ClimatePartner Austria; SERI (Európai Fenntarthatósági Kutatóintézet); és a magasan képzett zsűri tagok együtt biztosítják, hogy a környezettudatos vállalatok GREEN BRANDS értékelési eljárása a hírnevének megfelelő.

 

Norbert Lux álma, hogy egy nemzetközi, három lépéses értékelési eljárást hozzon létre a környezetileg fenntartható vállalkozások számára – amely világszerte egyedülálló – valósággá vált: számos országban (még Szingapúrban, Indonéziában és Hong Kongban is) zajlanak tárgyalások potenciális partnerekkel. Azonban semmilyen “most cselekedj gyorsan” típusú döntés nem veszélyezteti a GREEN BRANDS ideált. Sokkal fontosabb alap értékeink megtartása, minthogy bármely megalapozatlan partnerséggel a GREEN BRANDS filozófiáját veszélyeztessük.

 

Zsűri tagok

PARTNEREINK

Sustainable Europe Research Institute, Bécs. Tudományos támogatás és a minősítési kritériumrendszer, valamint a márkaértékelés alapjául szolgáló „GREEN BRANDS-Index“ létrehozója.

A világ egyik legnagyobb piackutató intézete a GREEN BRANDS jelölési folyamatát támogatja reprezentatív piackutatási tanulmányokkal az érintett országokban.

A Berlini Közgazdasági és Jogi Egyetem Fenntarhatósági Intézete (Institut für Nachhaltigkeit der Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin) A HWR Berlin kutatási és oktatási tevékenységeinek összefogása és erősítése a fenntartható tudományról és a fenntartható gazdaságról. Együttműködés az eljárás továbbfejlesztésében és az érvényesítés feltételeiben, valamint a német zsűri tagságban.

Energia és Környezetvédelmi tanácsadó, Bécs. – A minősítési kritériumrendszer társ-létrehozója és a márkaértékelések lebonyolítója.